poniedziałek, 24 lutego 2014

Spodób na trądzik- kwas migdałowy jako TONIK

Dzisiaj troszkę o moim sposobie na trądzik , oraz na blizny, które pozostawił po sobie ten "nieprzyjaciel" .
Zacznę od mojego toniku, który towarzyszy mi przez ostatnie tygodnie :-)

Tonik oparty na Hydrolacie bułgarskim, do którego dodajemy kwas migdałowy, kwas hialuronowy, oraz kilka kropel olejku pichtowego.
Oto przepis na mój tonik, który przechowuję przez dwa tygodnie w lodówce:
Hydrolat szałwiowy - 16ml. (ja odmierzam 16ml. strzykawką - bez igły oczywiście- i wlewam do jakiegoś plastikowego pojemniczka)
do niego wsypujemy 1,25ml. kwasu migdałowego , aby kwas migdałowy idealnie się rozpuścił, plastikowy pojemniczek umieszczamy w ciepłej wodzie ( tzw. kąpiel wodna) możemy zamieszać kilkukrotnie dla szybszego rezultatu. Po rozpuszczeniu dodajemy 2,6 ml. kwasu hialuronowego, oraz ok 6 kropel olejku pichtowego (ma on specyficzny i mocny zapach, ale świetnie działa antybakteryjnie ) , następnie całość mieszamy i przelewamy do wygodnej buteleczki z której będziemy mogły każdego wieczoru nabierać tonik na płatek kosmetyczny. Ja do tego celu używam szklanej buteleczki po jedwabiu do włosów z Joanny ( buteleczka została wyparzona, oraz zdezynfekowana). Takiego toniku używam każdego wieczoru, bądź co drugi wieczór, w zależności od stanu mojej skóry. Jeżeli zauważycie łuszczenie się skóry w niektórych miejscach to jest to rzeczą normalną, w taki sposób pozbywam się swoich blizn po trądziku, oraz "niespodzianki" w mniejszym stopniu nawiedzają moją cerę 8-)
Po zastosowaniu owego toniku stosuję lekki krem ALANTAN dermoline

Dla lepszego nawilżenia do kremu Alantan dodaję kropelkę kwasu hialuronowego , który odpowiedzialny będzie za nawilżenie oraz wygładzenie naszej zmęczonej skóry. Krem Alantan stosuję również na dzień , pod podkład Bare Minerals i spisuje się świetnie... W ciągu kilku dni wyciszył moje zaczerwienienia , które pojawiają się na mojej mieszanej , wrażliwej cerze.

Punktowo na wypryski stosuję niezastąpiony korektor antybakteryjny z AVON

Kochani! oczywiście przy cerze mieszanej , wrażliwej , skłonnej do wyprysków najważniejsza jest PIELĘGNACJA !!!
o której opowiem Wam następnym razem :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz