czwartek, 20 marca 2014

KERATYNOWE PROSTOWANIE


Zabieg KERATYNOWEGO PROSTOWANIA - czyli chemicznego prostowania włosów -
jest co raz bardziej popularny. Za jego stosowaniem przemawiają same plusy:
  • odżywienie zniszczonych włosów
  • poprawa kondycji włosów
  • wygładzenie

Zabieg ten polega na "wprasowaniu" we włosy preparatu keratynowego we włosy za pomocą prostownicy rozgrzanej do 230 stopni Celsjusza. Po wpływem ciepła keratyna wnika w głąb łuski włosa, regenerując go i wygładzając.
Dawniej taki zabieg kosztował krocie, dzisiaj co raz więcej salonów fryzjerskich oferuje nam taką usługę. Koszt waha się pomiędzy 300 - 400 zł.

Ja natomiast wypróbowałam tańszego wariantu. Zamówiłam wszelkie potrzebne produkty na allegro. Koszt to ok. 120 zł. W zestawie był szampon oczyszczający , płynna keratyna, odżywka oraz szampon do użytku na co dzień. Wszystko miało pojemność 100 ml.


Wszystko przychodzi do nas w takich oto pojemniczkach wraz z instrukcją obsługi.

Najpierw myjemy głowę szamponem oczyszczającym - już po nim zauważyłam niebywałą miękkość swoich włosów.
Osuszamy włosy ręcznikiem i na lekko wilgotne włosy nakładamy keratynę - ja nakładam ją za pomocą zwykłego pędzelka do farbowania. Następnie czekamy 30 minut.
Po upływie 30 minut prostujemy włosy prostownicą rozgrzaną do temperatury 230 stopni.
UWAGA !! Zakładamy rękawiczki - ja użyłam starych rękawiczek zimowych , ponieważ przy tak wysokiej temperaturze możemy poparzyć sobie dłonie !!!
Zabieg ten najlepiej wykonywać na powietrzu , albo przy otwartym oknie , ponieważ jest odczuwalna dość nieprzyjemna woń , mogą łzawić oczy... jak pisze producent jest to normalnym objawem.
Po "wprasowaniu" keratyny we włosy odczekujemy kolejne 30 minut.
Następnie myjemy głowę szamponem dołączonym do zestawu.
Włosy musimy wysuszyć i po raz kolejny wyprostować.
Przez dwa pełne dni nie możemy włosów myć ! Nie możemy włosów związywać , zaplatać warkocza, spinać spinkami, ponieważ może to naruszyć strukturę prostych i wygładzonych włosów.
Efekty są niebywałe ! włosy są błyszczące , proste jak druty ! a co najważniejsze włosy wyglądają na zdrowsze !

Taki efekt utrzymywał się u mnie przez pół roku.

2 komentarze:

  1. Ja od dłuższego czasu zastanawiam się nad tym zabiegiem, bo cholerka codzienne prostowanie włosów strasznie mi je wysusza i mocno niszczy. Nie wiedziałam, że można zrobić to samodzielnie w domu. Chyba spróbuję a co mi tam :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to zabieg, który ułatwia bardzo życie, zwłaszcza osobom, które mają puszące się włosy bądź kręcone jak JA :) a marzą jednak o wygładzeniu włosów. Ja również musiałam codziennie prostować włosy i niestety były one mocno wysuszone, jednak ten zabieg "dał mi" włosy jak z reklamy ! przede wszystkim były lśniące i takie mięciutkie :) ! Teraz z perspektywy czasu wiem, że nawet zamówienie samej keratyny np. ENCANTO za 60 zł pozwoli uzyskać fajny efekt na włosach. Odżywka załączona w zestawie niewiele jednak pomaga, jak również szampon, który powinno się stosować po tym zabiegu - wystarczy zwykły, drogeryjny , delikatny szampon bez SLS - np. z ZIAJI. Ważne aby nie stosować po zabiegu kosmetyków do wlosów , które posiadają silikony w składzie i parabeny, bowiem szybciej wypłuka się keratyna z łuski włosa. Pozdrawiam i warto spróbować :)

      Usuń